Klantoplossingen

Audible

Laptop on a desk showing the keyboard and the Audible logo.

De Uitdaging

Audible, de wereldleider op het gebied van origineel gesproken entertainment en audioboeken, heeft NewCo ingeschakeld om te helpen bij het opbouwen van zijn werkgeversmerk. De mensen en de cultuur bepalen de werkervaring bij Audible.

De uitdaging voor ons was:

  • Versterken van de stem van de werknemer die de werkervaring bepaalt.
  • Een authentiek verhaal vertellen over de werkcultuur en nieuwe kandidaten enthousiast maken voor kansen.
Two phones showing the Audible careers site
An iPad showing the Audible benefits page

De Oplossing

Om het juiste talent voor Audible aan te trekken, moest zijn werkgeversmerk een boodschap creëren waarin kandidaten zich kunnen vinden en die werd ondersteund door bewijs. We gebruikten echte werknemers als merkambassadeurs om persoonlijke verhalen te vertellen – waarbij we ook vroegen wat hun favoriete audioboek was. Getuigenissen werden als “zaadjes van wijsheid” verspreid over de vacaturewebsite. We hebben ook realtime inzichten mogelijk gemaakt door kandidaten naar de Audible Instagram-pagina te verwijzen. Tot slot hebben we kandidaten laten zien hoe het is om bij Audible te werken, zowel fysiek als persoonlijk.

A laptop showing the Audible careers site.

De Resultaten

De jaarlijkse resultaten van de focus op de authentieke, persoonlijke verhalen van werknemers waren onmiskenbaar.

  • Zichtbaarheid in zoekresultaten (kliks via Google): +100%
  • Kandidaatbezoeken: +150%
  • Bewustzijn: +88%
  • Aanmelding Talentnetwerken: +89%
  • Door locatiegerelateerde inhoud in functieomschrijving gestimuleerde kliks om te solliciteren: +65%

Oplossingen waar je op kunt rekenen. Perspectief dat je nodig hebt. En resultaten die je verdient.